Wednesday, February 16, 2011

MEDIU Rekrut Pelampau Wahabi- Satu Realiti


Kepada seluruh wartawan BERNAMA / UTUSAN / BERITA HARIAN / MALAYSIAKINI / DLL.

Pandangan yang berdasarkan kajian dan pengamatan telus berkaitan Al-Madinah International University MEDIU mengrekrut pelampau Wahabi adalah suatu yang berasas. Antaranya 3 sebab di bawah;

1- "MEDIU" HUKUM SESAT MUSLIM LAIN.

MEDIU berdasarkan silibusnya jelas menghukum dan menyatakan bahawa fahaman umat Islam di Malaysia iaitu yang secara rasmi/majoritinya berfahaman Ahli Sunnah Wal Jama'ah Al-Asya'irah ini dihukum sebagai SESAT. (Perkara tersebut boleh didapati dalam silibus Akidah yang diajar oleh MEDIU).

Ya walaupun perkataan atau nama "muslim Malaysia" itu tidak dijelaskan oleh mereka tetapi umat Islam di Malaysia bahkan kebanyakan umat Islam berfahaman Ahli Sunnah Wal Jama'ah Al-Asya'irah. Sehinggakan Dr. Syeikh Yusuf Qardawi turut menjelaskan kebanyakan/bahkan seluruh umat Islam di dunia ini berfahaman Al-Asya'irah. Dijelaskan olehnya bahawa umat Islam di Malaysia HENDAKLAH terus berpegang dengan fahaman Ahli Sunnah Wal Jama'ah AL-ASYA'IRAH dan jangan terpedaya dengan fahaman selainnya. (Perkara tersebut boleh dirujuk dalam laman rasminya dan rakaman-rakaman ceramahnya).

Nah! Apabila jelas umat Islam di Malaysia itu adalah berfahaman Ahli Sunnah Wal Jama'ah Al-Asya'irah malangnya didapati MEDIU pula menghukum ASWJ Al-Asya'irah sebagai SESAT dibumi Al-Asya'irah sendiri. Anda masuk rumah orang anda hukum orang muslim itu pula SESAT? bukankah ini suatu sifat melampau yang JELAS?!


2- "MEDIU" KAN TERUS MARAKKAN LAGI ISU MENGHUKUM BID'AH MEMBID'AH

Isu khilafiah akan terus dibangkitkan dengan gaya menghukum amalan umat Islam di Malaysia seperti sambutan Maulidur Rasul yang disambut oleh seluruh umat Islam dan Yang Dipertuan Agong dan amalan-amalan lain yang mempunyai dalil benar yang diamalkan di Malaysia kan terus dihukum sebagai bid'ah yang sesat masuk neraka dan ia akan menyebabkan umat Islam terus berpecah dan berkelahi. Berdasarkan juga dari silibus mereka isu bid'ah membid'ah ini bak akan menjadi rutin harian pabila pelajar kita direkrut kelak. Sampai bila umat Islam akan terus begini dek permainan pada startegik lapok membawa pada pergaduhan dan serangan pemikiran yang diambang fitnah sedang dibangkitkan.


3- TABADUL THAQAFY YANG TIDAK ADIL

Jika atas dasar perkongsian ilmu maka dibuka sebuah universiti mereka di negara kita Malaysia dan didalamnya penuh dengan fahaman/pemikiran mereka (ala wahabi), waktu yang sama tidak pula diizinkan untuk universiti yang mendokong fahaman Ahli Sunnah Wal Jama'ah AL-ASYA'IRAH dibuka di tempat/negara sumber asal mereka. Kita tidak bercakap pada fakulti dunia tapi pada fakulti ilmu-ilmu Islam. Ayyyoh! jika benar atas dasar perkongsian ilmu maka sama-sama kita buat pertukaran! adil! win 2 win!.

Nah ! Apabila tidak diizinkan universiti berfahaman Ahli Sunnah Wal Jama'ah AL-ASYA'IRAH dibuka ditempat mereka maka ini membukti ketidak adilan dalam "tabadul thaqafi" yang dilaungkan. Jika anda di negara anda tidak membenarkan kami menyebarkan Ahli Sunnah kami (Al-Asya'irah) secara RASMI! maka mengapa anda bertandang dibumi kami Al-Asya'irah ini sametimes you all menghukum kami sebagai SESAT!.

Ayyoh! berikan dan bantu kami termasuk Kerajaan Malaysia membuka universiti Islam Ahli Sunnah Wal Jama'ah Al-Asya'irah di tanah Madinah Munawwarah Saudi Arabia jika benar anda cintakan ilmu sayangkan umat Islam. Kami cabar kebenaran/keizinan ini!

www.al-ghari.blogspot.com

No comments:

Visit Bil.