Tuesday, September 9, 2008

ASRI KERAH KENG!

Akhbar semalam Isnin 98/9/08) melaporkan beliau (asri) berpendapat tindakan JAKIM membuat laporan Polis terhadap Raja Petra sebelum diwujudkan sessi dialog dan penegakkan hujah (iqamah al-hujjah) supaya dibetulkan (jika masih ada ruang) akidah pihak yang dianggap menghina Islam iaitu Raja Petra adalah kurang tepat.
Analisa :
Ketahuilah wahai para pembaca budiman bahawa dr asri seorang yang pakar dalam pemutar belit. Buktinya, pada hari minggu lalu (ahad) beliau mengatakan bahawa tindakan JAKIM yang melaporkan tindakan Raja Petra kepada polis adalah TIDAK TEPAT. (Sila rujuk Mingguan Msia, Dalam Negeri, Ahad 7 September, hlm 11) Tetapi setelah kenyataan beliau disanggah oleh KP JAKIM..beliau membuat kenyataan balas di webnya & web kroninya termasuk al-ahkam.net dengan mengatakan..tindakan itu KURANG TEPAT.
Hasilnya, terbukti disini bahawa dr asri masih tidak mengerti antara kalimah 'TIDAK TEPAT dan KURANG TEPAT. Atau beliau sebenarnya mengerti tetapi sengaja bermain kata secara dusta untuk menunjukkan kepada masyarakat ilmu kerah keng yang ada padanya. Amat memalukan bila seorang Mufti bersifat dusta dan jahat perangainya bersempena dengan kedatangan ramadhan yang mulia. Kalau rasa zamihan fitnah. Ayuhlah..sila saman zamihan al-ghari yang pernah kamu sifatkan sebagi syiah rafidhah ini.
Sedarlah saudaraku, Inilah akibatnya apabila kamu mengecam para ulamak, memfitnah mereka dan mendatangkan keributan terhadap umat Islam dengan pelbagai pendapat yang songsang. Kamu akan terima penyucurnya sebagai satu pelajaran yang amat berguna. Insya Allah.

6 comments:

Ibnu Muslim said...

Asri..asri. Mesti tak mahu setuju dengan tindakan JAKIM. Masa dia hentam Sheikh AlBanjari yang kita hormati tu, ada tak dia jumpa sendiri dengan Sheikh mintak penjelasan atau buat perbincangan bersemuka? Time kes ni, mintak muzakarah dengan Raja Petra pulak? Kiranya Sheikh AlBanjari lagi perlu Asri jumpa kerana sesama ulama sedangkan Raj ni dah confirm tersesat. Cakap tak serupa bikin..camne nak jadi contoh tauladan. Harap insaf la Mufti Perlis kita ni.

aryna said...

pada saya, mufti muda seorang ni seperti tin kosong..
kalau tin itu penuh (penuh ilmu yg benar), ia takkan berbunyi nyaring..
yg kosong ni senang dapat perhatian ramai.. sbb kuat dan bising dan bingitnya bunyi dia bila diketuk...

Dr. Al said...

ust..kembali kepada Islam yang sebenar..berhentilah dari melakukan fitnah-menfitnah..

Abu madani said...

saya baca banyak tajrih dari ust ke atas ust asri, pada saya ust perlu natural dalam menilai hujjah yang diutarakan oleh kedua belah pihak, al haramu bayyin, wal halalu bayyin.....

wallahu a'lam

Abu madani said...

harap ust zamehan dengan ust asri bermubahalah,
macamyang di buat oleh ulama sunnah (saya kurang pasti siapa dia) dengan qadiyani (yang menaku nabi), yang pada akhirnya qadiyani itu mati, tidak berapa lama lepas bermubahalah.

lepas tu aru tau siapa yang benar, siapa yang salah, saya tak suka orang islam asyik berbalah je, macamana nak maju?

Unknown said...

debat sana, debat sini, asri cakap mcm nih, hangpa cakap macam nih.... yang pening siapa? Cuba pikir. yang ikut asri gila nih pasai apa? biarlah dia majnun sorang2. hang tak puas hati, go and confront him, face to face, tak payahlah nak bawak ke alam maya. Yang jakim al jakun tu pulak nak heran apa, dah lama jadik jakun. Mungkar jugak yang dicium tangan. Setan punya jakun.

Visit Bil.