Friday, September 18, 2009

RASUL MELAYU KANTOI

Kahar bin Ahmad sewaktu meletak jawatan sbg Rasul 3 tahun dulu

Selepas tiga tahun menyembunyikan diri dari dibicarakan, ketua ajaran sesat 'Rasul Melayu', Abdul Kahar Ahmad, bakal menyambut Aidilfitri dalam penjara Sg Buloh apabila Mahkamah Tinggi Syariah Shah Alam hari ini memerintahkan supaya dia ditahan sehingga tarikh perbicaraan akan datang.

Hakim Syarie Abu Zaky Mohammad mengeluarkan arahan itu selepas membenarkan permohonan Ketua Pendakwa Syarie Selangor Abdul Shukor Abdul Hamid agar Abdul Kahar, 59, ditahan kerana beberapa kali gagal hadir pada perbicaraan kesnya walaupun waran tangkap telah dikeluarkan. Mahkamah turut menetapkan 24 Sept ini untuk sebutan bagi menyambung waran tahanan terhadapnya.

Abdul Kahar ditahan pasukan penguatkuasa Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) pada 9.45 pagi tadi di Sungai Long, Kajang. Selepas 'sarapan pagi' di rumah hinggapnya itu. Semasa operasi dilakukan, beliau kelihatan sedang berehat sakan sambil tengok TV. Serbuan yang dilakukan pihak berkuasa pada pagi itu menyebabkan Kahar terperanjat beruk. Nasib baik, pihak penguatkuasa 'mesra pelanggan' walaupun terhadap 'Rasul Palsu'. Kalau bukan kerana ramadhan dan perasaan belas kasihan, dah lama orang tua ni kena belasah secara berjemaah. Saya pun agak hairanlah, jika kita berasa amarah dan 'naik syeikh' dengan peragut fiskal..mengapa kita tak berasa amarah dengan peragut akidah. Maaflah agak emosi sedikit.

Lantaran itu, Ketua Pendakwa Syar'ie Selangor memohon mahkamah perlu mengeluarkan waran tahanan terhadapnya sehingga tarikh perbicaraan akan datang pada 7 Okt ini. Kerana kehadiran Abdul Kahar di mahkamah bukan atas kerelaan atau kesedarannya tetapi kerana telah ditangkap oleh penguatkuasa Jais, Katanya "Tertuduh banyak kali mengelak untuk hadir ke mahkamah. Walaupun tindakan menahan tertuduh boleh memudaratkan kesihatannya tetapi mahkamah perlu pandang satu lagi kemudaratan lebih besar (iaitu) kepada (akidah) dan agama Islam jika tertuduh dijamin," katanya.

Abdul Kahar (sebenarnya Abdul Nafs) mendakwa kegagalannya hadir pada perbicaraan sebelum ini disebabkan dia menerima beberapa ugutan bunuh sehingga terpaksa melarikan diri. Rasul ni pun pandai beri alasan kelentong gak. Sama level dgn Nabi Palsu Mariam kat Ampang, Ripin Besut dan lain-lain. Semua kaki autar. Tertuduh berkata sehingga kini dia juga masih gagal mendapatkan khidmat peguam dan memohon mahkamah memberi peluang kepadanya untuk mencari peguam bagi mewakilinya. Bagi saya, takkan ada peguam Syar'ie yang nak bela Nabi@Rasul palsu. kalau ada, peguam tu peguam palsu.


Rasul Palsu akhirnya merayu :"Saya merayu agar mahkamah membenarkan saya dijamin bagi membolehkan saya menyambut hari raya bersama keluarga. Saya bukan nak mengelak tetapi takut dengan ugutan bunuh dan sekiranya saya ditahan saya tidak akan dapat menjalankan tanggungjawab saya kepada keluarga. Kelakar ya, Rasul palsu pun nak beraya jugak. Puasa tak nak. Masuk penjara pun tak nak. Nak tunai tanggungjawab pada keluarga konon. Tanggungjawab agama mana. Kamu tanggung..dan kamu jawablah di akhirat wahai pengkhianat.



JANJI PALSU

Selepas rayuannya tidak diterima mahkamah. Rasul palsu berjanji : "Saya berjanji jika saya dijamin saya tidak akan melakukan apa-apa tindakan termasuk sebar risalah dan juga akan menghadiri perbicaraan," katanya. Ni janji palsu, dari Rasul Palsu yang mengembangkan ajaran Palsu. Siapa yang nak percaya. Melainkan beberapa orang anak dan pengikutnya yang fanatik. Yang mana mereka tak guna fikiran untuk hidup. Tak merujuk ulamak untuk memahami al-Qur'an dan al-Sunnah. Hanya taqlid buta kepada Rasul cetak rompak sahaja. Itulah padahnya.

Peguam pemerhati bagi Persatuan Peguam Muslim Malaysia Zainul Rijal Abu Bakar ketika merujuk dakwaan ugutan bunuh yang diterima tertuduh berkata, sekiranya tertuduh ditahan dalam penjara, keselamatannya akan terjamin kerana akan dikawal sepanjang masa berbanding jika dia berada di luar tahanan.

ANTARA KESALAHAN KAHAR

Abdul Kahar dituduh telah menyatakan, mendakwa dan mengisytiharkan diri sebagai "rasul orang Melayu di zaman ini" sedangkan pernyataan dan dakwaan tersebut adalah bertentangan dengan ajaran Islam.

Dia juga didakwa menjelaskan doktrin palsu yang bertentangan dengan hukum syarak berhubung agama Islam, antaranya menyatakan sembahyang hanya cukup sekadar mencegah daripada membuat perkara keji dan mungkar, dan ibadah haji pula sia-sia dan merugikan.

Bagi tuduhan ketiga, Abdul Kahar didakwa mengingkari dan melanggar arahan mufti iaitu masih menjelaskan amalan dan mengajar Ajaran Kahar Ahmad sedangkan ia telah difatwakan sebagai menyeleweng daripada Islam.


Pertuduhan keempat menyebut bahawa tertuduh didakwa telah mempersendakan amalan Islam dengan menyatakan: "Ibadah haji ialah perkara yang diada-adakan oleh kerajaan Arab Saudi dengan tujuan mengaut keuntungan" dan "buat apa sembahyang tunggang-tonggek, membebel sendirian dan ia umpama orang mabuk dan berjudi".

Abdul Kahar juga dituduh menyebarkan pendapat dan ajaran, antaranya rasul tidak benar, yang bertentangan dengan hukum syarak dan fatwa yang masih berkuatkuasa di Selangor.

Tertuduh, bekas pekerja am zoo negara, lulus darjah 5 sahaja kini tidak bekerja, didakwa melakukan kesalahan itu di kediaman bernombor 44, Jalan Bunga Ros, Kampung Kemensah, Hulu Klang, antara 19 Mei dan 23 Jun 2005.


KESIMPULAN

1) Jangan jadi macam abdul Kahar. Hajinya haaji tak guna. Gugur semua amalannya. Dia bukan lagi Islam. Patut dipenjarakan seumur hidup. Perlu diberi ruang bertaubat sambil berpuasa. Jika enggan bertaubat. Boleh dihukum hudud - bunuh mandatori.

2) Jangan jadi macam pengikut Kahar. Dah tahu kahar sesat,ikut juga. Letak jawatan sebagai nabi pun ikut juga, menafikan solatpun ikut juga, mengaku dapat wahyu pun ikut jugak. Letih..bila layan manusia yang tak guna akal ni. tapi, akhirnya bila kahar kantoi..pengikut2nya turut kantoi. Terasa benar kemenangan dalam memperjuangkan akidah sunniyyah. al-Hamdulillah.

3) Perkasakan undang2 yang berkaitan dengan murtad, ajaran sesat, minum arak,zina dan lain-lain. Setakat maksima 3 tahun penjara,rm5000 dan 6x setakat buat malu Malaysia sebuah negara Islam sahaja. Ketua agama Islam spt Raja-raja Melayu harus prihatin dengan akta2 ni. Begitu juga dengan agen pelaksana undang2 dalam negara kita. Mampukah kita bersoal-jawab dengan Allah SWT di mahkamah maahsyar naanti. Fikirkanlah!

1 comment:

Hamba Allah. said...

Salam, kalau di zaman para sahabat, dah lama dah mamat ni kena penggal kepala dia.Jangan berlembut dengan perosak akidah manusia ni.Masukkan dia dalam sel penjara yang penuh dengan gangster2, biar teruk dia kena lanyak, padan muka.Suruh taubat tak nak.Orang nak mengaku Wali pun takut, inikan nak mengaku Nabi, hilang akal agaknya si kahar ni.Entah betul entah tidak buat haji dulu atau cuma sendiri letak title aja.Si Kahar ini lebih bahaya daripada jenayah yang lain kerana dia merosakkan aqidah umat Islam, mempersendakan wahyu Rasulullah,terang-terangan berdusta dalam agama.Hukumnya pancung kepala.

Visit Bil.