Monday, May 12, 2008

MUFTI PERLIS DIKESALI


KENYATAAN AKHBAR: PISANG KESAL KENYATAAN MUFTI PERLIS

6 Mei 2008


Kami amat kesal dengan kenyataan Mufti Perlis, Dr. Mohd Asri Zainul Abidin, kerana membuat kenyataan melulu yang tidak sepatutnya dikeluarkan oleh seorang mufti.



Harian Metro keluaran hari Isnin 3 Mei 2008 melaporkan Dr Mohd Asri memperlekehkan kemampuan Professional Islamic Support and Nurture Group (PISANG) dengan menggunakan ungkapan “dua tiga” hari berada di United Kingdom (UK). Kami ingin menegaskan bahawa PISANG bekerjasama dengan Melayu UK yang sudah lama bertapak di UK. PISANG bukanlah badan yang ditubuhkan di Malaysia tetapi ia adalah satu pertubuhan yang sekarang di dalam proses pendaftaran di UK.



Saya, selaku Pengerusi PISANG telah menetap di UK selama 32 tahun. Oleh itu kami lebih mengetahui keadaan sebenar dan mampu bergerak secara professional di UK berbanding dengan pengalaman Dr Mohd Asri.



Dr Mohd Asri juga menyatakan yang beliau lebih berminat untuk mendengar apa yang dikatakan oleh persatuan Islam yang sudah lama bertapak di UK. Kami mencabar Dr Mohd Asri supaya menyatakan nama persatuan Islam yang mengambil berat hal Sufiah Yusof dan apa kenyataan serta tindakan yang mereka ambil. Dr Mohd Asri sepatutnya berusaha memperbaiki diri sendiri sebelum menyalahkan orang lain.



Hamidi Abdul RahmanPengerusi PISANGPresiden Melayu UK
7 Falcon MeadBicesterOxfordshire OX26 6XE Hamidi Tel: 07717 654144
Editor : Memang Mufti Perlis seorang yang 'hyperaktif'. Pendek kata, semua isu hendak diulasnya. Dia akan mengulas tak kira apa jua skop dan siapa sahaja yang berkaitan dengannya. Tentu hebatkan? Masa kat Jordan dulu, beliau sememangnya diakui sebagai orang yang suka menonjolkan diri. Dah balik ke Malaysia, jadi Mufti..perangai nakal dulu-dulu masih ada lagi. Kalau dulu-dulu, dia bolehlah diibaratkan seperti Profesor Serba Tahu dalam Majalah Gila-gila. Woow..kelas gitu?

No comments:

Visit Bil.