Tuesday, February 8, 2011

MEDIU. Apa yg diajar?Akidah Pelik?


Assalamualaikum kepada pembaca.

Sebelum ini dipaparkan hal pengkretrutan fahaman pelampau Wahabi di Al-Madinah International University (MEDIU) yang terletak di Plaza Masalam Seksyen 9 Shah Alam Selangor. Boleh rujuk disini.

Kali ini akan dibicarakan sedikit mengenai apa yang sebenarnya di ajar dalam universiti tersebut yang nampak sangat mengrekrut pelajar Malaysia di tanah air sendiri menjadi buaya berfahaman pelampau Wahabi.

Pembaca perlu tahu akan akidah Ahli Sunnah Wal Jama'ah khasnya para ulama Al-Asya'irah menafikan sifat kurang/lemah kerana ianya tidak layak bagi Allah 'azza wajalla. Antara akidah Ahli Sunnah Wal Jama'ah Al-Asya'irah adalah Allah tidak mempunyai tubuh badan, tidak beranggota tangan, tidak berkaki, tidak bertempat di atas arasy, tidak mempunyai dua bijik mata, tidak diliputi oleh tempat, tidak duduk di langit, tidak bersila di atas arasy dan selainnya dari sifat makhluk. Allah Maha Suci dari segala sifat yang nagis/kurang/lemah itu.

Tahukah anda apa pula yang diajar di Al-Madinah International University itu? Didapati MEDIU mengajar akidah yang pelik dan ganjil bercanggah dengan usul akidah Ahli Sunnah Wal Jama'ah yang mendidik masyarakat/pelajar Islam dengan fahaman mengEsakan Tuhan dan tidak menyamakan Allah dengan apa-apa makhluk pun.

Dalam buku silibus yang diajar di MEDIU secara jelas menyelit unsur-unsur akidah tahsbih/menyamakan Allah dengan makhluk antaranya:

1- Allah bertempat di atas Arasy. (mereka dakwa Allah Istiqrar 'alal 'arasy. Sebenarnya tiada satu ayat atau hadith sahih pun yang mengatakan Allah ISTIQRAR ALA 'ARASY yang ada adalah istawa dengan makna yang sahih yang layak bagi Allah).

2- Allah mempunyai/bersifat dengan dua biji mata. (Sedangkan tiada satu ayat Quran mahupun satu hadith sahih yang menyatakan Allah mempunyai DUA BIJI MATA).

3- Allah mempunyai/bersifat kaki dan kaki Allah berada di dalam neraka (Tiada satu nas pun menyatakan KAKI itu sifat Allah. Yang adapun sandaran dengan makna yang layak ditafsirkan dengan makna sahih bukan dengan dakwaan Allah BERSIFAT kaki).

Umum ASWJ dikalangan ulama & penuntut mengetahui perkara tersebut amat jelas mendorong kepada akidah yang menyamakan Allah dengan makhluk. Bukan sahaja Tajsim tetapi sudah jelas pula kepada Tashbih.

Awas! mereka sedang mengunakan saluran TABDIL THAQAFIY yang tidak adil untuk meresapkan fahaman Wahabi melampau ke dalam pelajar Islam di tanah air kita. Adakah mereka terima kita membukan Universiti bermanhaj Ahli Sunnah Wal Jama'ah AL-ASYA'IRAH di tempat/negara sumber harta mereka itu? Mereka menghukum Al-Asya'irah sebagai SESAT AKIDAHnya. Malaysia adalah bumi ASWJ Al-Asya'irah. Tahukah anda semua sebenarnya dihukum SESAT AKIDAH anda oleh Wahabi? Waktu yang sama mengapa mereka dibiarkan bermaharaja lela menyebarkan faham mereka dan menghukum kita sebagai SESAT ditanah air kita sendiri?! Jangan tertipu dengan tawaran mereka dan tawaran penukaran konsep pendidikan yang dilakukan secara tidak adil. Sebagai contoh ya mereka mungkin mengizinkan kita membuka pusat pendidikan berteraskan ilmu keduniaan kedoktoran kejeruteraan dan lain-lain dari bidang dunia dengan syarat mereka juga dapat membuka pusat pengajian di negara kita yang didalamnya terdapat fakulti agama untuk diresapkan faham mereka kepada pelajar ditanah air kita. Soalan! mengapa bahagian ilmu agama tidak dibenarkan untuk kita membukannya disana sedangkan mereka boleh pula membukanya di negara kita waktu yang sama menghukum kita sebagai Al-Asya'irah yang SESAT AKIDAHnya?!.

3 comments:

Lagenda Buaya said...

kemah ustaz

Anonymous said...

Jangan dibiarkan orang yang menghina Allah s.w.t sesuka hati begitu.Golongan begini semua nak disesatkannya termasuklah Ikhwanul Muslimin. Rujuk ini http://www.youtube.com/watch?v=u3zOpDiR3zg http://www.youtube.com/watch?v=JmAgnBt7GXo&feature=related dan macam-macam lagi.

Syam Komeng said...

mereka ni masih ada ke di Malaysia sekarang?

Visit Bil.