Monday, February 7, 2011

MEDIU.Rekrut Pelampau Wahabi? AWAS!


Setelah ditubuhkan pada tahun 2007 di Malaysia dengan rancangan rapi dilihat untuk mengucar-kacirkan masyarakat Islam bertopengkan nama Ahli Sunnah Wal Jamaah atau Salafiah. Pusat yang menyorok dibawah nama pendidikan global ini dimajukan lagi dengan pelbagai startegik yang bertopengkan sebuah universiti dengan nama tanah bersemadinya junjungan besar nabi Muhammad Sollallahu 'alaihi wasallam lantas dinamakan sebagai Al-Madinah International University bertempat di Plaza Masalam tingkat 11 Seksyen 9 Shah Alam Selangor.

Setelah beberapa tahun berusaha mendapatkan pelajar tempatan, malangnya pencampaian mereka dalam fatrah itu kurang memuaskan mungkin dek kerana fahaman Pelampau Wahabi masih bersumut dalam badan pusat pendidikan tersebut maka kajian demi kajian promosi dihangatkan bagi menarik pelajar tempatan memasuki pusat pengajian mereka agar diasah dan disirap dengan danur fahaman songsang yang mengfasadkan ummah melayu beberapa takhtik telah di'cantik'kan empunya badan.

Dengan susunan rapi berdaftar pada badan-badan tertentu dan memasukkan beberapa tokoh tanah air memegang jawatan penting di Universiti tersebut bagi menguatkan lagi hubungan dan beberapa kementerian tanah air ditambah lagi dengan wang (klik) yang di'tabur'kan sudah pasti meliurkan sesiapa yang kurang arif kan terjebak dalam jerat bertopeng Quran & Sunnah mereka.

Terkini difokuskan pula kepada mangsa keadaan pergolakan di Mesir iaitu pelajar-pelajar Islam melayu yang kini sudah ramai pulang ke tanah air. (klik). Tidak lupa juga beberapa 'artis' ditawarkan mengikuti program pengajian mereka diluar sana.

Mengapa umum menutup mulut membisu berdiam seribu bahasa??!!Dimana diri anda dihadapan para ulama mujahid yang mempertahankan akidah umat Islam ditanah air sendiri?!

-Bukankah Al-Madinah International University (MEDIU) tersebut jelas mengrekrut pelajar malaysia tempatan kepada pemikiran pelampau Wahabi?

Wahabi lagi?! Pasti kuncu2 Wahabi sudah muak dengan nama kad pengenalan mereka sendiri. Oklah. Buang nama WAHABI sekarang dan sila fikirkan 3 soalan ini...:

1- Didapati MEDIU cuba menghidupkan pemikiran melampau akidah pelik ala mentajsimkan Allah dan ala mentashbihkan/menyamakan Allah dengan makhluk bertopengkan pula nama Ahli Sunnah Wal Jamaah sedangkan Ahli Sunnah Wal Jamaah sebenar (khasnya ulama&umat Islam di Malaysia) amat jauh dengan akidah sedemikian. Adakah anda redha dengan akidah alam pelampau ke arah menyamakan Allah dengan makhluk ini disebarkan secara 'rasmi' ditanah air kita?.

2- Didapati MEDIU cuba menyemarakkan lagi fahaman ala takfir dan menghukum sesat ke atas akidah ulama&umat Islam khususnya di Malaysia yang berfahaman Ahli Sunnah Wal Jama'ah Al-Asya'irah. Tidak terlepas Sultan Salahuddin turut dihukum sesat akidahnya. Ditambah fahaman menghukum bid'ah ke atas amalan umat Islam yang ada dalil cukup masyhur dikalangan mereka. Adakah anda lihat gaya-cara ini (Tadhlil&Tabdi') akan meningkatkan perkembangan ilmu ditanah air kita?

3- Jika sekadar atas nama perkongsian ilmu ditubuhkan MEDIU di negara kita Malaysia, maka mengapa universiti yang bermanhajkan Ahli Sunnah Wal Jama'ah AL-ASYA'IRAH tidak dibenarkan ditubuhkan di tempat mereka?! (ayuh! win 2 win! tapi jangan buat lawak kerana kita bercakap pasal pertukaran ilmu agama Islam bukan ilmu dunia).

Wahai MEDIU ! ketahuilah bahawa umat Islam di Malaysia adalah berfahaman akidah Ahli Sunnah Wal Jama'ah Al-Asya'irah! Dan kamu serta beberapa orang belakangmu menghukum Al-Asya'irah sebagai SESAT akidahnya.

Kepada para ulama, pelajar, masyarakat Islam dan terutamanya pemimpin negara! Celiklah dari kaburmu. Perkara ini perlu diatasi secara serius dan bersama-sama.

Ratusan juta yang ditawarkan tidak menyamai sejengkal tanah disyurga kelak!
JANGAN JUAL MARUAH MU! HIDUP AL-ASYA'IRAH DIBUMI AL-ASYA'IRAH!

Takbir! Allahu akbar!

2 comments:

Manifold887 said...

Assalamu'alaikum...mohon izin link artikel. Bg tujuan penyebaran ...mudah2an Allah memberkati tuan.

Filfilani said...

http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2011&dt=0216&pub=Utusan_Malaysia&sec=Terkini&pg=bt_24.htm

Visit Bil.