Monday, January 14, 2008

(Bukti Rakaman Video) WAHHABI KATA: "ALLAH ADA MULUT DAN TELINGA"

(Bukti Rakaman Video) WAHHABI KATA: "ALLAH ADA MULUT DAN TELINGA"



WAHHABI BERAKIDAH KUFUR TAJSIM (MENJISIMKAN ALLAH) MENGATAKAN ALLAH ADA MULUT DAN TELINGA. WAHHABI JUGA MENDAKWA KONONNYA DALAM AL-QURAN ADA KATA ALLAH BERTELINGA DAN MEMPUNYAI MULUT. NA'UZUBILLAHI MIN HAZAL KUFRUN SYANI'.

Oleh: Abu Syafiq ( Hp: 006-012-2850578 )

Sungguh malang golongan Wahhabi di Malaysia yang membawa fahaman sebijik seperti akidah Yahudi yang menjisimkan Allah.

Aqidah Islam tidak pernah menetapkan sifat mulut dan telinga bagi Allah kerana ianya sifat makhluk dan Allah sendiri tidak pernah menyatakan demikian dalam Al-Quran mahupun Hadith Nabawi. Wallahi tidak pernah.

Perlu diketahui bahawa kesemua Wahhabi di Malaysia termasuk Muftary Mohd Asri Bin Abdul Talib dan website-website & blog-blog Wahhabi Malaysia berakidah tajsim antaranya mengatakan ALLAH ADA MULUT DAN ALLAH ADA TELINGA. Ini sebenarnya adalah akidah kufur bukan akidah Islam.

(Jika ada) Mana-mana jabatan atau individu atau sesiapa sahaja yang mempertikaikan & mengecam blog ini (abu-syafiq) kerana mendedahkan kesesatan Wahhabi secara berbukti. Nah! apa anda semua katakan pada Wahhabi yang berakidah ALLAH ADA MULUT & ALLAH ADA TELINGA. bukankah ini akidah Hindu, Yahudi dan kafir yang lain?!


MARI MENGKAJI WAHHABI

Rujuk rakaman video Wahhabi di: http://www.youtube.com/watch?v=FrHFDWMwWBQ
Lihat pada ramakan tersebut di minit 0000-47.
FOKUSKAN KENYATAAN WAHHABI :
" DALAM AL-QURAN CUKUP-CUKUP ALLAH CERITA ALLAH ADA TELINGA, ADA MULUT, ADA KAKI, ADA TANGAN, ADA MUKA, ADA MATA". (sambil menunjukkan pada anggota badannya sendiri).

Saya( Abu Syafiq) mengatakan:
Inilah pendustaan kepada Allah, kepada Rasul dan kepada Islam itu sendiri.
Dalam Al-Quran Allah tidak pernah mengatakan Dia ada mulut dan telinga. Ini belum dinilai kefahaman tajsim bila Wahhabi menetapkan Allah Bersifat Duduk, mata, kaki yang anggota dan jisim. Kerana Wahhabi telah pun menjisimkan Allah dengan mengatakan Allah itu adalah JISIM. Ini adalah kufur yang jelas seperti mana yang telah dihukum oleh Imam Syafie' dinukilkan oleh Imam Sayuti dalam Ashbah Wan Nazoir m/s 441.

Ketahuilah bahawa semua Wahhabi di Malaysia berakidah Allah adalah Jisim (anggota) dan apabila mereka menyandarkan sifat mulut dan telinga bagi Allah secara dusta mereka telah terkeluar dari Islam dan apabila mereka menyandarkan muka, jari, tangan, duduk bagi Allah mereka memahami ianya adalah anggota jisim. Ketahuilah demikian bukan akidah Islam. Sebab Nabi Muhammad tidak pernah menyatakan Allah itu Jisim anggota sepertimana akidah sesat Wahhabi.

*Akidah Islam tidak menetapkan telinga dan mulut bagi Allah. Apa!? hang ingat Allah ni mcm lembu kena penyakit kuku dan mulut telinga bernanah ke wahai Wahhabi?!! na'uzubillah.
Alhamdulillah Allah menyelamatkan kami dari akidah tajsim Wahhabi.

Semoga Allah memberi hidayah Islam kepada Wahhabi.

Dipetik dari: www.abu-syafiq.blogspot.com

1 comment:

Anonymous said...

budak kecik pun paham.. aku terangkan kat anak sedara aku pun paham.... tp org yg menolak, "tak akan paham" kerana dia tidak mahu memahami dan terus ego dgn ilmunya.. ego ego ego...

tunjuk tangan dia tak bermakna dia "menjelaskan" yg tangan allah macam tangan dia...! tangan allah bukan kita yg ckap tp allah yg cakap.. macam sifat2 manusia yg lain la, maha berkata2, maha melihat, mendengar, dsb.. (al-ghari mesti kata=> melihat dan mendengar tu kan sifat manusia????????????????? (oh, allah "maha" mendengar, "maha" melihat" tak sama dengan manusia..)

(jd, "maha" tangan allah, "maha" wajah allah=> tangan dan wajah yg tidak kita ketahui betapa tinggi...allahu a3lam)

jgn ditakwil2, nti jd macam tambi, belit sana, putar sini....

Visit Bil.